close
Genesis 20-21

Abraham sin repeated(20:1-18)

The birth of Issac(21:1-7)

The conflict between Ishmael and Issac(21:8-21)

The peace treaty between Abraham and Abimelech(21:22-34)

Principle #1

God accomplishes his sovereign plan

Principle #2

God brings life out of death through his son,Jesus Christ

Principle #3

At the cross the old nature is rendered powerless



Genesin 22-23

God's clear instruction concerning the sacrifice of Issac and Abraham's complete obedience(22:1-10)

God's intervention provision and blessing(22:11-19)

Sarah's death and burial(22:20-23:20)

Principle #1

Testing provides opportunities to reveal your faith in God

Principle #2

Faith is beliveing God and God is proved by doing what he says

Principle #3

God provide for those who trust him

Principle #4

Faith is revealed in times of both joy and sorrow


上英文查經班也快一個多月了,目前主要查經的內容為創世紀,之前自己看的時候,很快就把這個部分給看過
卻未曾去思考其中亞伯拉罕與上帝的關係和上帝如何帶領他到應許之地,而且也不曾去想過為何亞伯拉罕被稱為是
信心之父,透過查經班的過程我更加認識了亞伯拉罕,也在其中思考了許多過去不曾想過的問題,上帝真的是一位
奇妙策士,在查經班的過程裡,我經歷了找工作的階段,在這段時間裡,我不斷詢問上帝到底要我去哪裡,我還要
等多久,答案我不知道,並且不斷詢問,可是在讀到關於上帝應許亞伯拉罕要生孩子的那段經文時,我發現亞伯拉罕
沒有去問上帝,他只是不斷的順服,藉由禱告不斷的往上帝所給的應許前進,終於他的信心被上帝建立,到今天所讀的
上帝要他獻上以撒時,他不像過去用人的方法或逃避不去聽上帝的話,他順服到底,並且相信上帝的應許是不落空的
而我自己也在工作當中慢慢看見上帝的帶領,現在的這份工作我很喜歡,因為我可以從此遠離化學藥品的毒害
並且每天都可以美美的上班,每天的生活就是與美的事物在一起,雖然這份工作目前仍有一些我沒辦法接受及想不通的
地方,但是我心裡總是會想...上帝帶我來到這裡,一定有其美意存在,我應該學習亞伯拉罕的精神..順服到底
相信上帝的時間,而不是我的計畫,我的時間!
加油囉!上帝我要為你而活,求你賜與我能有天天與你同行的心志!


arrow
arrow
    全站熱搜

    Jill 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()