Bible Study of 4/3

1.Paul urges christians to love one another sincerely and practially(12:9~13)
2.Paul urges christians to live in harmony with others and properly respond to their needs and actions(12:13~16)
3.Paul urges christians not to retaliate or revenge,but to overcome evil
with good(12:17~21)

Principle #1
Sincere love is the virtue that defines genuine christian relationship

Principle #2
Sincere love is demonstrated in both attitudes and actions

Principle #3
Sincere love adjusts to the needs of others

Principle #4
Overcoming evil with good is possible but only through God's redemptive love in Christ


Bible Study of 4/17

1.Christians own the debt of love to others(13:8~10)
2.Christians should understand the present time(13:11)
3.Christians should behave decently in the light of Christ's return(13:12~14)

Principle #1
Loving others is not an option,it's obligation

Principle #2
The Lord's return is near

Principle #3
The time to receive Christ is now

Principle #4
If you are afraid to do something in the daytime, you probably should not do it at night

哇哇!!!好快喔~BSF也快上完了耶!最近的經文都是談到關於"愛"
這正是我最需要的部分~~~不是我需要愛情喔!
ㄏㄏ!當然!愛情也需要,但是我這邊說的愛是指~愛人的能力
我覺得自己不是一個有愛心的人,常常許多時候,我還會覺得自己很無情
因為面對自己討厭的人,不喜歡的人,我的腦袋就像被水泥給固定了一樣
怎麼都沒辦法去改變我對他們的觀念~~這可真是糟糕呢?
所以~我很需要更多從上帝來的愛!!
這幾次的查經裡,讀到許多關於愛的部分
我深知自己有許多的地方我都做的不好
但是我願意透過禱告來學習
願自己真的能夠在"愛人"的部分,好好禱告及學習
我相信我一定可以更多學會愛人的
加油!今年的另一個目標就是~~~~~~
全心全意,愛神愛人

加油囉!我深知這是自己最弱的一部份,但是只要我願意學習
上帝會幫助我的,加油喔!成為一個全心全意,愛神愛人的人!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    Jill 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()